Wat houd het abonnement in?

Voorwaarden en afspraken

  1. Afhankelijk van het gekozen abonnement heeft de klant: Monitoring, Continu -en wekelijks onderhoud, spyware controle en gratis remote helpdesk support bij storingen
  2. Alle bezoeken en/of werkzaamheden onsite, worden gefactureerd met speciale tarief €12,50 per kwartier
  3. Het abonnement is gericht op onderhoud en storingen m.b.t. computer(s) en laptop(s) waarop de klant een abonnement heeft afgesloten
  4. De klant kan, bij reparatie, gratis gebruik maken van een ‘leenlaptop’ van PC Rolin’ (mits voorradig)
  5. De klant mag gebruik maken van de telefonische helpdesk of remote support, van PC Rolin’. Hiermee zal de computer van klant, met toestemming, worden overgenomen om zo ondersteuning te kunnen bieden
  6. Afhankelijk van het gekozen abonnement heeft de klant heeft GEEN opstart -of onderzoekskosten bij storingswerkzaamheden.
  7. De klant zal alle medewerking verlenen die voor PC Rolin’ nodig is om de benodigde werkzaamheden te kunnen uitvoeren.
  8. Het abonnement zal voor de minimale tijd van 12 maanden afgesloten worden. Hierna loopt het abonnement automatisch door, maar wel maandelijks opzegbaar.
  9. Klant gaat akkoord met het automatisch incasseren van de maandelijkse abonnementskosten
  10. De klant blijft te alle tijden zélf verantwoordelijk voor het bezitten en maken van een deugdelijke back-up. PC Rolin’ is niet aansprakelijk voor eventueel data verlies en bijkomende kosten hiervan.
  11. PC Rolin’ kan te allen tijde het abonnement eenzijdig beëindigen wanneer de klant zich niet of verminderd aan de gestelde voorwaarden houdt.
  12. Voor particulieren zijn de vermelde bedragen incl. 21% BTW
  13. Voor ZZP’ers en andere zakelijke klanten zijn de bedragen excl. 21% BTW
  14. PC Rolin’ zal te allen tijde vertrouwelijk omgaan met, alle door klant aangeleverde, gegevens.

Begrippenlijst

We kunnen ons voorstellen dat niet alle gebruikte begrippen en termen in de flyer, uitleg en overeenkomst gelijk bij je bekend zijn. Vandaar dat we hiervoor een lijst hebben opgesteld, zodat je weet wat we bedoelen en we onduidelijkheid kunnen voorkomen.
Mocht je ondanks deze lijst nog vragen hebben, stel deze dan gerust. We vernemen en beantwoorden deze graag.

Systeem
Hierbij hebben we het over je laptop of computer

Remote support
Hulp op afstand. Telefonisch of middels computerovername

Dagelijks basis monitoring
Dagelijkse controle op fouten van de hardware van je laptop/computer.Deze geeft seint ons zodra er iets mis is en er actie nodig is.
Schijfruimte – gezondheid harde schijf – status Windows update – dagelijkse monitoring van kritieke veiligheid Windows updates

Dagelijkse uitgebreide monitoring
Dagelijkse controle op fouten van de hardware, software en services van je laptop/computer. Deze geeft seint ons zodra er iets mis is en er actie nodig is

Gezondheid harde schijf – status antivirus – Status Windows updates – Processor gebruik – Geheugen gebruik – systeem temperatuur – Windows services – Windows logboek kritieke gebeurtenissen – Windows processen – Controle op firewall – Windows taken – Outlook mailbox grootte overschrijding 2007 en later

Doorlopend onderhoud
Legen van de ‘temp mappen’ – cookies verwijderen – wekelijks Windows updaten – opstart items – onnodige toolbars – ongewilde software

Wekelijks Windows update
Wekelijks worden de kritieke veiligheid updates van Windows geïnstalleerd die voor jouw systeem beschikbaar zijn

Wekelijks beveiliging updates van veel voorkomende software (third party software)
Wekelijks worden updates uitgevoerd van de meest voorkomende software van andere partijen, dan Microsoft/Windows. Dit om beveiligingslekken en risico’s te dichten.

Eset antivirus/ internet security t.w.v. € 40,- voor 1 jaar
Beschermd door de beste beveiligingssoftware. Eset beschermt tegen verschillende vormen van virussen, spyware en malware, bankmalware en phishing (nepwebsites)

Geen Starttarief en onderzoekskosten
Met een abonnement wordt er geen starttarief berekend voor elke remote support sessie en voor vrijwel elke reparatie wordt er geen onderzoekskosten berekend.

Korting op het uurloon
Deze wordt gehanteerd bij werkzaamheden die buiten de abonnement storing tijd vallen

Wat valt onder ‘storingen’ die, in de gratis remote helpdesk behoren
Alle remote helpdesk werkzaamheden waarbij storingen opgelost kunnen worden van Windows, Office, software en veel voorkomende randapparatuur

Wat valt niet onder ‘storingen’
Wat niet expliciet beschreven staat bij “Wat valt onder ‘storingen” Denk hierbij aan o.a:

De overstapservice bij nieuwe systemen – Nieuwe hardware (ter vervanging van defecte)– Uitbreiding van de computercapaciteit- Uitbreiding of opwaardering van betaalde softwarepakketten – Webdesign – training – wifi uitbreiding en verbetering

Jaarlijkse Checkup
Door middel van een contactmoment bespreken we lopende zaken, status van het systeem, beoordelen of stofverwijdering nodig is. Ook kunnen we bijvoorbeeld backup advies/controle onder de loep nemen

Onsite
Onsite betreft een afspraak bij u aan huis of aan kantoor

24/7 service van PC Rolin’
Hiermee wordt enkel de service/tool bedoeld waarmee we het dagelijks onderhoud en de wekelijkse updates uitvoeren.
Deze term zegt niets over de beschikbaarheid. Het betekend niet dat we 24/7 beschikbaar zijn voor storingen